>drukt op deurbel… ben ik hier als co-auteur op het juiste adres? In dat geval: ‘aangenaam’!

Het begon allemaal best onschuldig, ik dacht een beetje wijs te doen door te reageren op een Tweetje van @deSocialeMedia. Van ‘curation’ (blijf het belachelijke term vinden) naar co-creatie (tijdens mijn studie was de term ‘joint promotion’ al gewaagd!)

Tijdens de dialoog trokken we ook nog even een baantje, we zwommen door oceanen, grote oceanen… blauwe en rode oceanen, uiteindelijk zijn we aangespoeld op een eiland dat Google+ blijkt te heten. Het eiland is nog zo goed als onbewoond en lijkt eigenlijk best (heel veel) op de omliggende eilanden. Maar ik heb het overleefd en nu mag ik mezelf ten gehore brengen als co-auteur vanaf een eiland waar zakelijke bewoners voorlopig nog geweigerd (red. uitgezet) worden, ok… rijk worden gaan we hier voorlopig dus niet!

Verboden toegang. Betreden op eigen risico

Wat valt er te vertellen over Google+? Het zal vast hier en daar vast een extra tool bieden mbt uitwisselen van bestanden maar echt schokkend is het niet. De meest voorkomende netwerken zoals Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn hebben heel duidelijk een eigen karakter. Google+ zou een kloon kunnen zijn van Facebook, dat is althans mijn eerste indruk. Erg stellig ben ik echter nog niet hoor en alles onder voorbehoud want als zakenvrouw mag ik officieel niet binnen de landsgrenzen van Google+ komen dus ik kijk nog even langs de zijlijn.

Social media, PLAY THE GAME, proberen is leren… ik sta er open voor! Maar wat Google+ betreft, nu nog niet. Ik erger me al jaren (en vele met mij) aan 2 lades vol met kabeltjes, opladers, adapters en USB aansluitingen voor mobiele telefoons (ik heb elk merk al gehad), digitale camera’s, iPad, etc. Er schijnt een ontwikkeling gaande te zijn om producenten van de diverse apparatuur met een universele ingang te laten werken, TOP!

Misschien is dit wel de basis voor een echte ‘supra-social-hub’? 1 Netwerk met verschillende tabbladen waarin naar eigen inzicht contacten in 1 of meerdere categorieën kunnen worden ingedeeld, van persoonlijk, privé, zakelijk, fun, etc. Uiteraard ook hier een geïntegreerde zoekmachine, chatfunctie, mailaccount en mogelijkheid diverse App’s toe te voegen. Niet meer inloggen, uitloggen, elders inloggen, daar weer uitloggen, 10 tabbladen open naast mail en documenten. Gewoon alles op 1 hoop vegen, 1 overzichtelijk dashboard die men naar eigen inzicht en behoefte kan indelen en aanvullen.

….. Aaarrrggg!!!! de wekker!!! Huphup!!! Maar ik lig nog zo lekker, ik had een droom, een droom over kraakheldere wateren. Ik zwom…. Ik zwom naar een schitterend eiland, een rein stukje land midden in die oceaan, waar ik zo welkom was. Het had alles waar ik ooit naar verlangde, niks meer & niks minder

Over ans400volt

Ieder zo zijn/haar eigen mening...
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie